Petua

Dua nikmat yang tidak akan kenyang di dunia ini:
mencari harta dunia dan mencari ilmu

Thursday, September 25, 2008

Malam-malam terakhir ramadhan di UIA

(Moreh yang jd hidangan malam tu)

Sudah menjadi kebiasaan saya dan rakan-rakan mencari port(tempat) baru untuk mencuba makanan-makanan yang ada di jual sekitar UIA.” Malam semalam selepas menguruskan bas-bas yang hendak pulang ke Terengganu, Kedah, dan Kelantan, tiba-tiba saje perut ini rasa macam kena isi…so, kitaorang pun p la ke satu tempat yang agak famous la di kalangan bro UIA, yang bestnya moreh malam itu lain dari biasa…..”

(slups.....rasa nak tambah satu lagi)



Sebelum itu, ketua kumpulan, or (group leader) saudara Nabil, yang ditugaskan mengurus bas-bas yang hendak pulang beraya ke kampung (kedah), dibantu oleh sabat baik nya AFIFI,.kalau hendak di ikutkan memang penat nak uruskan kerenah-kerenah orang yang hendak balik beraya ni. Namun begitu, saya tetap memuji kedua-dua sababat saya itu kerana setelah 4 tahun menguruskan kerja yang hampir sama setiap tahun, tetapi mereka masih mampu bertahan dan beristiqamah dengan kerja yang mulia itu.. teruskan….


(bersama sahabat, ex prsdent SRC)


Jadi pada malam itu, sebagai menghargai keringat mereka ini, saya mengajak mereka mencuba moreh menu yang baru, iaitu kerang bakar…Slups…menjilat jari... Best, Kerang Bakar dengan Teh Tarik kurang manis…
“Pepun,makan, makan jugak, ingat ramadhan tak abis lagi, jom iktiqaf kat masjid UIA”

No comments: