Petua

Dua nikmat yang tidak akan kenyang di dunia ini:
mencari harta dunia dan mencari ilmu

Thursday, September 25, 2008



QUIZ Current Issue

(bergambar selepas berhempas pulas nak menang)

Rugi kiranya kalau belajar di Uia tanpa mencuba sesuatu yang baru, Baru2 ni, EMSS ada menganjurkan competition Current Issue untuk student-student UIAM..Seperti biasa, saya ditemani sahabat baik saya Hafiz bad, kami sebenarnya mempunyai 2 objektif apabila menyertai pertandinagan tersebut, iaitu,nak test power dan yang kedua, mencari pengalaman yang baru. Namun Begitu, takdir Allah telah mengaturkan segala-galanya, Tanpa disedari, program tersebut menawarkan hadiah berupa wang tunai…Hm….
Setelah 6 jam berhempas pulas, memerah otak, mengingati fakta-fakta, akta-akta, nombor-nombor, teori-teori, nama-nama,objek-objek dan banyak lagilah…huis… pening jugakla…akhirnya dengan persediaan yang sederhana kami akhirnya akur untuk berada di tempat yang ketiga dari 7 kumpulan yang menyertai pertandingan tersebut..



(cuba lagi next time, never give up)

Bagi saya ia nya satu pengalaman yang menarik kerana pengalaman seperti ini memang sukar dicari apabila grad nanti. Secara peribadi saya berpuas hati dengan pencapaian ini namun sedikit terkilan apabila menyedari performance kami menurun ketika pertandingan sudah hampir ke kemuncaknya. Kami tewas di peringkat terakhir..Takdir Allah segala-galanya,hanya habuan Rm 50 berjaya dibawa pulang..”pepun, permulaan yang baik bagiku”teruskan

No comments: