Petua

Dua nikmat yang tidak akan kenyang di dunia ini:
mencari harta dunia dan mencari ilmu

Sunday, June 14, 2009

merapu sekejap

salam alaikum.
apa khabar sume? lama tak menulis, sebenarnya banyak idea yang nak dimasukkan dalam entri2 ni, tapi masa yang ada amat-amat2 singkat. kadang-kadang rasa gak nak kembali balik masa yang dah berlalu. tapi apakan daya,bab kata Dr Wahbah Zuhaili dalam membicarakan bab masa, beliau mengatakan setiap manusia sentiasa dalam kerugian,kerana setiap apa yang dibuat pasti ada saja perkara yang terlepas.

Orang tua akan terkenangkan masa mudanya,dan pasti berkata alangkah ruginya aku dulu tak buat macam ni dulu.

Orang muda pula berkata, bila agaknya aku akan dapat merasa hidup senang, tak pa, aku akan cuba lagi...

begitulah lumrah hidup ketika di dunia ini, masa yang ada tak akan cukup untuk buat semua perkara..

hm...sedar tak sedar, tinggal 3 minggu lagi kontrak dengan Waja ni.sekejap je masa berlalu. Musim cuti sekolah pun, tak cukup masa nak pergi kenduri-kenduri sahabat2,apatah lagi saudara2 sendiri..Maaf semua.

Baru ni alhamdullah, dapat offer jadi guru siswazah kontrak,em..gaji RM 2000..kalu ikutkan duk terengganu ni kira okaylah buat sementara ni, tapi segalanya dah di tetapkan dah.terpaksa tolak dulu...aku nk smbung master jugak...insyaAllah,rezki lain ada lagi..

okay, sambung keje..

3 comments:

Park Chick said...

teruskan perjuangan sahabat...salam kenal...salam blogger

Nasir ab Rahaman said...

mantap.moga Allah tulun memudahkan demo.

teruskan target demo.biar terlaksana.

doakan kawe genteks.

yana zubir said...

salam....din ekk?? tk sgka ade blog ekk?? so practical kat ne skang???