Petua

Dua nikmat yang tidak akan kenyang di dunia ini:
mencari harta dunia dan mencari ilmu

Monday, June 29, 2009

Betulakah Mickhael Jackson muslim?



Isu ni nampak seperti hangat di perkatakan di mana-mana sahaja. Ramai orang mengambil kesempatan di atas apa yang berlaku, baik wartawan, baik peminat dan orang-orang yang lain pun. Bak kata orang, isu ni boleh buat duit. Isu hangat,akhbar, majalah pun laku kalau macam ni . Di antara yang menjadi tanda tanya bagi kita ialah ada keluaran akhbar menyatakan nama islam beliau ialah MIKAEEL Jackson, namun begitu, ada pendapat lain mengatakan ada apa dengan nama?, sedangkan di Malaysia ini ramai yang Muslim, tetapi hidup seperti “Western life”.

Kalau nak dibandingkan dengan M.J, dahlah artis barat, life barat, pegangan hidup pun jangan katalah,”for sure Barat” barat. Apa pun, kita tak ada hak nak pertikai beliau, semuanya bergantung dengan Allah, kita tak ada hak nak tanya iman dia? Kebajikan Islam dia? Cara pengamalan Islam dia, yang kita boleh bicarakan ialah hanya status dia, muslim kah Raja pop ni?

Entri kali ini sebenarnya bukan nak sembang pasal artis ke, kahwin ke, cerai ke,dan bukan nya gossip yang tak tahu menahu apa-apa. Cuma nya saya nak kita lihat dari segi view Addin kita. Life Raja Pop itu pun, saya tak tahu sangat pun, cuma nak bawa berbincang mengenai tanggapan masyarakat tentang Islam, dan kebetulan pula kena dengan isu ni.

Kalau suatu ketika dulu, Islam ini dimomokkan dengan keganasan, terrorist dan sebagainya, dan dalam keratan- keratan akbar, majalah dan artikel mana-mana pun kita akan jumpa Islam itu “ganas” dan yang menjadi dalang kepada segalanya ialah musuh Islam itu sendiri, Israel dan Yahudi. Proksinya tak lain tak bukan bekas presiden Amerika Syarikat …BUSH…Habis negara Islam dimamahnya, Iraq, Afghanistan, Lubnan, Chechen dan banyak lagi menjadi mangsa keadaan. (Ya Allah, Kuatkan semangat saudara-saudaraku di sana, amin)

Namun begitu, yang cantiknya, dalam orang duk kata islam ganas, terrorist, pengkhianat, di tambah lagi karikatur jahat terhadap pemimpin agung Islam, iaitu Nabi Muhammad S.A.W, kita tak sedar, dengan isu ini, ramai yang tertarik dengan Islam. Bagaikan satu rahmat turun dari langit, hidayah kepada bukan islam untuk memeluk agama ini.Subhanallah..contoh yang terdekat, abang kepada Raja Pop ini, (tak tahu nama).Kalau dulu, beliau bersama-sama dengan adik beradiknya berjaya tubuhkan satu kumpulan,(tak ingat nama). Hasil dari situlah, bakat adiknya dikembangkan sehingga terkenal di pelusuk dunia dan berjaya menarik berjuta-juta manusia menonton aksi beliau. Hebat bukan….

Masa tak mengizinkan untuk saya menulis ni, apa pun saya nak timbulkan satu pandangan yang tergantung jawapanya, kalau betul M.J itu Islam seIslmanya.Mintak Ngo-Ngo Islam di USA “fight kan isu pengubumian beliau”.Ini pun untuk kebaikan arwah juga dan di samping itu kita sebagai muslim menjaga Addin kita. Semestinya majlis pengubumian ini akan mendapat liputan seluruh dunia melalui media antarabangsa, dan secara tak langsung, liputan pengebumian secara Islam yang tercanggih dan terhebat ini akan melakar sejarah baru buat Agama Islam dalam dunia moden kita hari ini. Hidup Islam

2 comments:

Anonymous said...

Betul, MJ Islam, dia tertarik dgn Islam melalui abg dan kawannya. Memang Islam agama yg indah dan selari dgn kehidupan dan pemikiran manusia secara logik. Semoga dia dicucuri rahmat, hanya Allah yg dpt menentukan iman hamba-Nya.
P/s: Nama kump-Jackson 5

Anonymous said...

nama abang-jermaine jackson