Petua

Dua nikmat yang tidak akan kenyang di dunia ini:
mencari harta dunia dan mencari ilmu

Sunday, March 8, 2009

Sekitar gambar Demo PPSMI






Sekitar gambar Demonstrasi di Kuala Lumpur semalam,harakah melaporkan seramai 150 ribu rakyat yang datang dari seluruh pelusuk tanah air untuk menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap polisi kerajaan itu. Namun begitu, Berita Harian melaporkan seramai 5000 orang sahaja yang menyertai Demo pada petang semalam.Walau bagaimanapun, saya mengucapkan tahniah kepada semua yang terlibat dalam Demo pada petang semalam kerana ia adalah satu sign kepada pihak tertentu tentang kuasa Rakyat adalah hak rakyat.


Namun apa ynag dikesalkan ialah tindakan Biadap Polis dan FRU yang tiada erti rasa belas ehsan kepada rakyat dan juga telah menyalah gunakan kuasa yang ada pada mereka untuk meleraikan demo semalam..

Tindakan mereka menggunakan Gas pemedih mata dan Air semalam seakan-akan mahu menunjukkan rakyat yang bersalah dan patut dipersalahkan.

Kehadiran orang ramai yang menyertai demo semalam adalah terdiri daripada makcik2, pakcik2 yang datang dari jauh semata-mata untuk menyatakan sokongan kepada GMP untuk memastikan bahasa Ibunda terus tersubur. selain sokongan yang tidak berbelah bahagi ynag telah diberikan oleh NGO-NGO, Persatuan Guru-guru dan sebagainya.

Bagi saya, tindakan FRU semalam adalah tindakan yang tidak bermoral, kerana sanggup menggadaikan maruah bangsa kerana semata-mata menjaga kepentingan pihak tertentu dan telah melanggar etika kepolisan untuk menjaga kesejahteraan rakyat.

No comments: