Petua

Dua nikmat yang tidak akan kenyang di dunia ini:
mencari harta dunia dan mencari ilmu

Sunday, February 8, 2009

Salam, kita bersua kmbali, actually nak tido dah ni, tp ttbe je nak bukak internet nak tgk perkmbangn terbaru pasal info2 yang berlaku dalm dan luar tempat kita.....

ntah, 2 3 ari ni isu di Perak smkin menjadi2....apa tidak nya, semalm isu YB NIzar xnk letak jawatan, pastu plak arini iSu Karpal Sigh yg Karam...-ni criter yang Umno n BN yg buat melalui media rasmi dorang_utusan, tv123,brita hairan yang tipu... yang semakin meloyakan kalu tak silaplah.igt nak letak wording lain, tapi ntah, jadi eeeee....(sakit ati tgk tv, tak fair lgsung)

Bukan pe, kita yang tau criter sebenar, so kita leh pikirlah baik burok, tapi kalu setakat main paku, hentam saje gune telepon burok dorang, rakyat jd meluatla.....

tak pela, act enri kali ni nak citer bnda lain, tapi ble dah tahap cipan ngn umno ni, jadilah entri kali ni.....

sedar x sedar, actually Umno mungkin tadbir balik Perak
dengan majoriti mudah,
dengan pertambahan adun yang tak bermaruah,
dengan bertambahnya double standard rasuah Umno,

dengan bertambahnya kebencian rakyat pada Umno,
dan dengan ape2 lagi.....

tadi saya
tengok balik Debat KJ dengn Husam, antara point KJ ialah, dorang(UMNO) memperlekehkan PR di Perak dengan mengatakan PR sebuah kerajaan yang teruk kerana mempunyai 2 org exco yg dilabel tidak bermaruah kerna terlibat dengan rasuah...so, arini kalu kita refresh balik statement KJ ni, for sure, kita tahu, Sapa yng tak bermaruah Sekarang???


Sampai dah tahap xde pointa dah, snggup gune cara kotor semata-mata nak dapat pgkat n nama.....so, pk-pk kanlah....Org muda kna bg respon bnda2 cmni, ni maruah negara kita on the future..

lagi satu, isu biadap terhadap sultan, saya tak tau menahu sgt pasal Perlembagaan mana yang patut dipakai dan diapply, tapi, ape yang penting, ialah, selaku rkyat, kalu pemimpin wat silap, kita boleh tegur, dan pemimpin kn trima....ni Cantik nya Islam yang mengajar kita Beradap dan berakhlak mulia...kalu ikutkan sejarah2 lame dulu, sudah brape ramai ulama2 yang di pnjarakan, di seksa dan ada yang dibunuh pun ada, semata2 mata nak menegakkan kebenaran walau terpaksa berhadapan dengn pembesar atau raja ke, atau sultan ke.....so, pk2 kanlah...so, dalam hal ni, saya no komen, sapa yang salah, kalu ade nak komen silakan...k???

ok, selamat dulu, smbung ari lain....ws

No comments: